مهر

آموزشی؛سرگرمی

مهر

آموزشی؛سرگرمی

دوبلور ها

سلام

این مطلب را چون خودم به تازگی عضو موقت این انجمن شدم می نویسم

راه ورود جوانان به عرصه دوبله باید هموارتر شودواحد دوبلاژ تلویزیون انجمن گویندگان جوان را به عنوان یک انجمن رسمی قبول ندارد و ما امیدواریم پیشکسوتان دوبله راهی برای فعالیت جوانان علاقمند به این عرصه باز کنند.

مهرداد رئیسی در گفتگو با خبرگزاری "مهر" درباره فعالیت های انجمن گویندگان جوان گفت: "این انجمن فعالیت خود را حدود یک سال است که به طور رسمی آغاز کرده است. البته اعضاء قبل از این به طور قراردادی با موسساتی همچون تبیان و شبکه 5 کار دوبله می کردند. اما برای قانونمندی و تعهد اعضا، انجمن گویندگان جوان را تشکیل دادیم. هم اکنون این انجمن با شبکه های یک و چهار همکاری می کند و در کنار آن کار دوبله موسسات قرن 21 و پرده نقره ای را نیز انجام می دهد."

وی در ادامه افزود: "یکی از فعالیت های انجمن گویندگان برگزاری دوره های آموزشی آکادمیک مانند کلاس های بازیگری صدا با حضور اساتید همچون اشکان صادقی و محمدرضا علیمردانی و کلاس تاریخچه دوبلاژ و آشنایی با صداگذاری و صدابرداری است. البته چاپ اولین ماهنامه تخصصی دوبله که اول تیرماه در دست علاقمندان قرار گرفت از دیگر فعالیت های انجمن است."

رئیسی یکی دیگر از کارهای انجمن گویندگان جوان را دوبله آثار انیمیشن معرفی کرد و در این باره گفت: "موسسه فرهنگی هنری پیلبان با همکاری بنیاد سینمایی فارابی نمایش تعدادی از آثار انیمیشن را بر عهده دارد و انجمن گویندگان جوان نیز مدیریت دوبلاژ این آثار را انجام می دهد که از آن جمله می توان به "والاس و گرومیت"، "عصر یخبندان 1"، "کارخانه هیولاها"، "قطار سریع السیر قطبی" و ... اشاره کرد."

رئیس انجمن گویندگان جوان یکی از مشکلات این انجمن را حمایت نکردن واحد دوبلاژ تلویریون از گویندگان جوان دانست و افزود: "واحد دوبلاژ تلویزیون قراردادهای دوبله را همیشه با انجمن سرپرستان و گویندگان فیلم که همگی پیشکسوت هستند می بندد و ورود به واحد دوبلاژ تلویزیون فقط از طریق این انجمن است. این انجمن نمی خواهد با انجمن گویندگان جوان کار کند و از ما خواسته انجمن خودمان را منحل و با آنها فعالیت کنیم، در صورتی که شرط ورود به انجمن آنها داشتن سن کمتر از 25 سال است و اعضاء انجمن ما همگی بین 25 تا30 سال سن دارند. پس ما عملا نمی توانیم با آنها همکاری کنیم."

وی در پایان خاطرنشان کرد: "البته مشکل این انجمن به این دلیل است که واحد دوبلاژ تلویزیون انجمن ما را به عنوان یک انجمن رسمی قبول ندارد. امیدوارم پیشکسوتان این هنر راهی برای فعالیت هنرمندان جوان که علاقمند به این حرفه هستند باز کنند."

                          مطالب فوق به نقل از خبر گزاری مهر نوشته شد
نظرات 2 + ارسال نظر
بانوی ماه شنبه 28 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 02:08 ب.ظ http://banooyemah.blogsky.com

سلام موفق باشی

سرخ پنج‌شنبه 17 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 09:52 ق.ظ http://www.sorkh.blogsky.com

salam doost e besyaar azizam hamed jaan. bekhatere hefz e etebaar e link haye weblogam , va inkeh shoma taghriban 8 maah hast keh update nakardid linketoon ro az listam hazf mikonam , amma har zaman keh dobareh tasmim beh update kardan gereftid khoshhal misham mano motaleh konid ta dobareh linketoon ro gharar bedam. ya ali madad

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد